FANDOM

Tunel kolejowy w Kordonie pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

HistoriaEdytuj

Tunel był użytkowany przed rokiem 1986, w późniejszych latach uległ zawaleniu przez co połączenie kolejowe Kordonu z sąsiednią lokacją zostało przerwane w tym miejscu. Przed wydarzeniami w roku 2011 w tunelu za sprawą anomalii przestrzennej pojawił się jeden z Wojskowych, Pępek, który zginął nie potrafiąc znaleźć wyjścia z anomalii lub został zabity przez mutanty. Tunel nie był zajmowany przez stalkerów głównie z powodu mało interesującej okolicy, która nie dawała żadnych realnych korzyści oraz licznych mutantów. 

OpisEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

Jest to tunel przez który przechodziły tory kolejowe idące przez całą szerokość lokacji. Tunel jest zawalony i nie da się sprawdzić gdzie dokładnie prowadzi. W tunelu można natrafić na ciało Wojskowego, Pępka, który ma przy sobie PDA będące przedmiotem zadania pobocznego, zlecanego przez Siemiona Trusię. Można się tam dostać wyłącznie poprzez anomalię przestrzenną na moście kolejowym w Kordonie. Po odnalezieniu PDA oraz przeszukaniu okolicy tunel nie będzie już pełnił żadnej istotnej roli.

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

W pierwszej części serii tunel może być okazjonalnie zajmowany przez mutanty, jak Ślepe Psy lub Dziki, nie ma w nim zbyt wielu cennych rzeczy, można natrafić na drewniane skrzynie, które zawierają prowiant lub amunicję. Jeśli protagonista zabije mutanty obecne w okolicy tunelu to i tak odrodzą się one po pewnym czasie. Stalkerzy w ogóle nie bywają w tej okolicy, z tunelem nie wiążą się żadne ważne zadania.

  • W S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo anomalia przestrzenna jest jedynym sposobem na przedostanie się do tunelu, jeśli bohater będzie próbował po prostu do niego wejść idąc torami, zawsze będzie przenoszony do punktu wyjścia i nie zdoła dostać się do tunelu.