FANDOM

UDP Compact to niemiecki pistolet występujący we wszystkich częściach serii S.T.A.L.K.E.R. Cechuje go dobra celność i pojemny magazynek, a jednocześnie niezawodność.

Opis Edytuj

SoC Cień Czarnobyla Edytuj

Cieniu Czarnobyla, UDP Compact jest często wykorzystywany przez weteranów i członków frakcji Wolność jako ich broń boczna i sprzedawany wyłącznie przez nich. UDP Compact ma znacznie lepszy współczynnik celności w porównaniu do innych pistoletów kalibru .45ACP i jest bardzo lekki.

Jednak UDP wydaje się być podatny na uszkodzenia, co czyni go nieco zawodnym w rozszerzonych walkach.

CNM Czyste Niebo Edytuj

Czystym Niebie UDP Compact jest wykorzystywany przez doświadczonych członków Wolności i kilku doświadczonych Najemników i weteranów Samotników. Nadal jest bardzo lekki, a jego magazynek można rozszerzyć o 4 pociski, co daje w sumie 12 pocisków w magazynku. Ma lepszą skuteczność strzelania niż inne pistolety kalibru .45 i zachowuje stopień dokładności i obrażeń, choć nie jest tak silny, ani tak dokładny jak Kora-919. Większość techników może ulepszyć tą broń. Szrama może kupić ten pistolet tylko od Aszota po uzyskaniu przyjaznej reputacji z Wolnością.

ZP Zew Prypeci Edytuj

Zewie Prypeci UDP Compact jest używany przez Najemników, Stalkerów, Wolność, a czasem nawet przez Zombie. Żwawy sprzedaje również unikatowy UDP Compact o nazwie Marsz, który należał do Najemnika o imieniu Wilczarz. Jest to jeden z pistoletów, który można zmodyfikować tak, aby miał nowy tryb strzelania - w tym przypadku posiadał w pełni automatyczny ogień. Jest to jedyny pistolet kalibru .45 z tym ulepszeniem. Można również zamontować do niego tłumik.

Zalety Zalety Edytuj

  • Wysoka niezawodność.
  • Wysokie obrażenia.
  • Dobra celność.
  • Pojemny magazynek.
  • Niska waga.
  • Możliwość ustawienia trybu automatycznego (Zew Prypeci).

Wady Wady Edytuj

  • Używa rzadkiej amunicji.
  • Krótki zasięg.

Specjalne wersje Edytuj

  • Pistolet .223 - pistolet nawiązujący do serii gier "Fallout". Miał pojawić się w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo, ale z nieznanych powodów został usunięty.

Występowanie2 Występowanie Edytuj

SoC Cień Czarnobyla Edytuj

  • Praktycznie każdy członek Wolności jest w niego uzbrojony.
  • Jeden egzemplarz znajduje się w pobliżu Maksa.
  • Popularny wśród członków Monolitu w randze "Ekspert".

CNM Czyste Niebo Edytuj

  • Bardzo rzadko sprzedaje go Mitaj.

ZP Zew Prypeci Edytuj

  • W sprzedaży u Sowy po otrzymaniu osiągnięcia "Zamożny klient".

Znani posiadacze Edytuj

SoC Cień Czarnobyla Edytuj

CNM Czyste Niebo Edytuj

ZP Zew Prypeci Edytuj

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Jest to jeden z trzech pistoletów w Zewie Prypeci, którzy po modyfikacji posiada automatyczny ogień.
  • W Cieniu Czarnobyla pistolet ten ma magazynek na 8 naboi, a w Czystym Niebie i Zewie Prypeci na 12.
  • W plikach Czystego Nieba znajduje się unikalny wariant - Pistolet .223, który miał być easter eggiem nawiązującym do serii Fallout.
  • W Zewie Prypeci po modyfikacji pistolet ten może być skuteczniejszy od The Black Kite ze względu na bardziej pojemny magazynek, możliwość zamontowania tłumika i tryb automatyczny. Jednak jego obrażenia będą znacznie słabsze.
  • To jeden z czterech rodzajów broni produkcji niemieckiej w serii. Pozostałe to Walker P9m, GP 37 i Viper 5.