FANDOM

Viper 5 9x18 to broń pojawiająca się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

OpisEdytuj

Jest to zmodyfikowana wersja pistoletu maszynowego Viper 5, korzystającą z amunicji 9x18mm. Zmiana kalibru dla tej broni była sprawnym posunięciem, gdyż umożliwia korzystanie z tańszej i powszechniejszej amunicji niż 9x19mm. Tego rodzaju modyfikacja broni ma wpływ na obrażenia, rozwiązuje się jednak problem z dostępnością nabojów. Viper 5 9x18 najlepiej się sprawdza jako broń dodatkowa.

Mocne strony ZaletyEdytuj

  • Duża szybkostrzelność
  • Dobra skuteczność na krótkim dystansie
  • Dostępność
  • Dostępność amunicji
  • Niska cena

Słabe punkty WadyEdytuj

  • Niewielka celność
  • Niewystarczająca siła ognia na średnio i ciężko opancerzone cele
  • Niska skuteczność przeciwko najgroźniejszym mutantom
  • Niska przebijalność pocisku

Opis w grzeEdytuj

„Lekki, niewielki i ulepszony tak, że pasują do niego naboje popularniejszego kalibru - ten karabin maszynowy to prawdziwe odkrycie dla początkujących strzelców.”

WystępowanieEdytuj

  • Broń ta jest ulepszona mimo iż tej części serii bohater nie może ulepszać uzbrojenia.
  • Faktem jest, że 9x19mm również są dosyć powszechne, wprawdzie nie tak często jak 9x18, ale konieczność modyfikacji tej broni pod inne pociski jest zastanawiająca.
  • Wygląda na to, że właściciel tej broni zmarł z powodu nadmiaru promieniowania, ponieważ udało mu się przejść przez tunel rojący się od anomalii i umarł dopiero na samym końcu.
  • "Viper-5 9x18", w przeciwieństwie do oryginału "Viper-5", używa starej ikony ekwipunku.