FANDOM

„Gdy szliśmy do CEJ, traktowano nas podejrzliwie... Później chyba zabiliśmy jakichś stalkerów.”
— Włóczęga
Włóczęga jest byłym członkiem Monolitu w S.T.A.L.K.E.R. Zew Prypeci.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Włóczęga przewodzi drużynie która uwolniła się spod wpływu Monolitu. Nie wiadomo w jaki sposób utracili połączenie z Monolitem (prawdopodobnie z tych samych powodów, dla których Monolit nie jest wstanie połączyć się z Kryształem - tj. w wyniku działań Striełoka przeciwko Świadomości-Z) Włóczęga i jego ludzie chcą za wszelką cenę znaleźć schronienie przed śmiercią z rąk Bandytów lub Samotników, którzy mogą próbować ich zabić z powodu mundurów Monolitu, po odzyskaniu kontroli nad sobą bowiem, nie mają złych zamiarów wobec innych.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Razem ze swoim oddziałem siedzi w pobliżu pomostu między Magazynami Kontenerów a kompleksem AA w Janowie, Włóczęga zapewnia Diegtiariowa, że ten nie ma czego się obawiać z jego strony i prosi go o pomoc, w celu znalezienia dla niego i jego ludzi schronienia. W zależności od pozycji Majora w obu frakcjach, może on porozmawiać z Lokim lub Podpułkownikiem Szulgą w ich imieniu i zmusić ich do rekrutacji drużyny Włóczęgi. Pomimo tego, co Włóczęga mówi o swojej drużynie doskonale potrafi się bronić i będzie się kryła pod mostem w pobliżu kempingu podczas emisji. Kiedy Włóczęga będzie już w szeregach Wolności lub Powinności, tak samo jak i jego drużynie będzie odpowiadała nowa atmosfera, gdyż też będą brali udział w patrolach.

Gdy Diegtiariow szuka drużyny do dotarcia do Prypeci, ma możliwość zrekrutowania Włóczęgi. Od razu się zgodzi gdyż nie jest pewien swoich ostatnich wyborów i działań, chcąc się dowiedzieć, co mu się stało. Nosi Kombinezon Naukowy Monolitu podczas podróży. Jest również uzbrojony w karabin snajperski SVUmk-2, co czyni go łatwym celem w tunelach i często jako pierwszy może zginąć, ponieważ jego broń jest słabo przystosowana do walki w zwarciu w tunelach, chociaż jest bardzo użyteczny w większych sekcjach tunelu, na przykład podczas ataku snajpera Monolitu. Jeżeli Major Diegtiariow chce utrzymać go przy życiu, musi jako pierwszy dotrzeć do Snorków i Chomików i szybko je eliminować ze strzelby.

Jeżeli Włóczęga umrze, Zulus i Porucznik Sokołow nie skomentują jego śmierci, tylko Wano często będzie wydawał się zrozpaczony losem swojego poległego towarzysza. Tak samo Włóczęga wydaje się być zrozpaczony gdy Wano umrze i tak samo nie wykazuje zdania gdy Zulus lub Porucznik Sokołow zginą w tunelu.

Po przybyciu do Prypeci Włóczęga przez jakiś czas zostanie w wojskowej kryjówce. W końcu zniknie. Sugeruje się, że Włóczęga i jego ludzie założyli własną frakcję, a on sam jest ich przywódcą.

Monolit Członkowie oddziału Włóczęgi Edytuj

Zakończenia Edytuj

Włóczęga zakończenie pozytywne
 
„W Zonie pojawiła się nowa grupa. Jej członkowie są dobrze wyszkoleni, lecz ich cele pozostają tajemnicą. Plotki głoszą, iż niegdyś należeli do Monolitu. Ich przywódca znany jest jako Włóczęga.”
— Zakończenie pozytywne
Włóczęga zakończenie negatywne
„Mało kto zauważył zniknięcie Włóczęgi. Jego chęć pomocy tym, którzy znaleźli się pod kontrolą Monolitu, zaprowadziła go prosto do grobu.”
— Zakończenie negatywne

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Jest jednym z niewielu członków Monolitu, których twarz jest odsłonięta.
  • Jest jednym z dwóch członków Monolitu w serii, który nie atakuje bohatera od razu, jak go zobaczy. Drugim jest Charon.
  • Pierwowzorem Włóczęgi był Jurij Konstantinow, twórca całej serii gier S.T.A.L.K.E.R.
  • Wcześniej wśród graczy istniała teoria, że Włóczęga i Charon to ta sama osoba. Teoria ta jest oczywiście nieprawdziwa.
  • Czasami pojawia się błąd, w wyniku którego Włóczęga zabija rekrutów.

Literatura Literatura Edytuj

  • Włóczęga i jego oddział są bohaterami książki "Wróg Monolitu" autorstwa Proshkina i Ovchinnikova.
  • W tej książce, podobnie jak w Zewie Prypeci, zdradza frakcję Monolit. Byli towarzysze rozkazują Szwedowi, by ich zabił, a on otrzymuje od Włóczęgi kompromitujące informacje na temat lidera Monolitu.

Galeria GaleriaEdytuj