S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement

Włóczęga (rus. Бродяга, uk. Бродяга) to młody, początkujący Stalker występujący w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Przeszłość2.png Przeszłość[]

Jest trochę niepewny i porywczy, ponieważ był bardzo wściekły na innych Samotników, że nazywają go "kotem" i wyruszył zabić stado Ślepych Psów, aby udowodnić swoją wartość.

Charakterystyka.png Charakterystyka[]

CNM.png Czyste Niebo[]

Wilk, zaniepokojony zachowaniem Włóczęgi wysyła Szramę by go uratować od Ślepych Psów. Najlepiej, jeśli psy zostaną zabite tak szybko, jak to możliwe, ponieważ wkrótce przytłoczą i zabiją Włóczęgę, co spowoduje nieudaną misję. Czasami ostatnie 1-2 psy uciekają w pewnej odległości, co ułatwia Szramie by chronić i eskortować Włóczęgę do Wioski Kotów. Pomimo tego, że ma na sobie Kombinezon "Świt", używa tylko pistoletu PMm. Wilk da Szramie 750 RU za pomyślne uratowanie i eskortowanie go z powrotem do Wioski Kotów. Pistolet PMm i 50 pocisków z amunicją 9x18mm można znaleźć przy ciele Włóczęgi po tym, jak umiera po powrocie do wioski.

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • Albo z powodu błędu, albo z powodu ran nabytych podczas walki ze stadem Ślepych Psów zawsze umiera w miejscu, w którym siedzi po chwili. W takim przypadku Szrama powinien mądrze poprosić go o podanie ważnych współrzędnych skrytki tak szybko, jak to możliwe.
  • Z powodu błędu nie podaje on współrzędnych skrytki, w której jest pendrive z ulepszeniem strzelby, nawet jeśli zostanie o to poproszony. Dostępnych jest wiele poprawek, w tym bezpośrednia korekta dla Włóczęgi, która pozwala graczowi uzyskać współrzędne skrytki po zapytaniu go o to, zmieniając nagrodę Wilka, która zawiera wspomniany pendrive lub, jeśli misja jest już kompletna, po prostu używając kodu, by Szrama miał go w swoim inwertażu. Ponadto, pierwsza z wymienionych poprawek jest zawarta w modzie zwanym "Sky Reclamation Project", który wraz z tym poprawia grę na wiele innych sposobów.
  • Czasami może wystąpić błąd (szczególnie w nocy), gdy psy nie atakują Włóczęgi. Na zachodzie jest stado psów i inne stado na północny wschód od Włóczęgi. Jeśli gracz zabije psy, gdy nie zaatakują Włóczęgi, to ten zginie w miejscu, w które gracz zostanie wysłany na spotkanie z nim, a misja nie powiedzie się.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci występuje postać o ksywce "Włóczęga", jednak jest to inna osoba.