S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement
S.T.A.L.K.E.R. Wiki

Wasia Dzik (rus. Вася Кабан, uk. Вася Кабан) jest Bandytą w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla. Dowódca dużego oddziału Bandytów na Wysypisku.

Przeszłość2.png Przeszłość[]

Bandyta ten zajmuje wysokie stanowisko w gangu Dzika, któremu służy jako prawa ręka. Wśród swojej frakcji cieszy się dużym autorytetem. Pewnego razu dostał zadanie od swojego szefa polegające na zniszczeniu oddziału Biesa.

Charakterystyka.png Charakterystyka[]

Jego oddział znajduje się w pobliżu drogi do Instytutu Badawczego "Agroprom", niedaleko obozu między wzgórzami. Zabierając ze sobą połowę swoich ludzi, próbował zaatakować cmentarzysko pojazdów, wyganiając stamtąd grupę Biesa. Zgodnie z fabułą cały jego oddział zostaje zniszczony, a sam Wasia zabity przez Naznaczonego.

Powiązane zadania[]

  • Zabij mistrza stalkerów ikona.png Zabij przywódcę bandytów
  • Odeprzyj atak bandytów.png Odeprzyj atak bandytów

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • Wasia Dzik ma unikalną nazwę, którą można pomylić z przypadkową. Pierwotnie miał nazywać się po prostu Dzik, jednak nazwa była już zajęta, więc twórcy zdecydowali mu się przypisać to imię.
  • Jeśli Wasia Dzik i jego ludzie zostaną zabici, a następnie jego zwłoki zostaną przeszukane, będzie miał rangę "kot". Później, jeśli gracz ponownie przeszuka jego zwłoki po wykonaniu niektórych zadań zobaczy, że jego ranga zmieni się z kota na doświadczonego, mimo że nie żyje.
  • Jeśli gracz nie zabije go po pierwszym otrzymaniu zadania, może podjąć się zadania ponownie.
  • Wasia to skrót od imienia "Wasilij". Niewykluczone, że to prawdziwe imię tej postaci.

Literatura.png Literatura[]

  • W książce A. Grawickiego "W strefie mgły" jedną z kluczowych postaci jest Wasia Dzik, który jest znany jako Stalker, ale jest maruderem. Możliwe, że jego prototypem była postać z gry.
    • W tej samej książce zginął od wybuchu granatu.