FANDOM

Wasilienko to postać występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Wasilienko to wojownik grupy Czystego Nieba z Limańska. Poznał Szramę po tym, jak Najemnik przedarł się przez plac budowy. Potem wszyscy zaczęli iść dalej.

Kiedy grupa jest niedaleko przejścia do szpitala, snajper Monolitu stacjonujący na wieży otwiera ogień w ich stronę. Żołnierze Czystego Nieba wówczas są zmuszeni do ukrywania się za osłonami. Lider grupy rozkazuje Wasilience podejść bliżej wieży i wyeliminować snajpera.

Wasilienko zajmuje pozycję za Moskwiczem odwróconym na bok. Od czasu do czasu wychyla się i strzela krótkimi seriami. W tym czasie Szrama powinien przejść wzdłuż prawej flanki, jednocześnie zabijając wojowników Monolitu i wyłączyć generator, ponieważ bojownicy Czystego Nieba nie będą mogli przejść dalej. Podczas potyczki Wasilienko może zginąć.

Poprzez wyłączenie generatora i rozbicie oddziału Monolitu Szrama umożliwia oddziałowi Czystego Nieba dalszą przeprawę. Prawdopodobnie grupa ta wkrótce dotarła do Elektrowni Jądrowej w Czarnobylu.

Powiązane zadania Edytuj

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Pomimo tego, że dowódca nazywa tego żołnierza po imieniu, ma losowe imię i nazwisko.
  • Jest nieśmiertelny. Jeśli Szrama będzie do niego przez cały czas strzelał, nie zareaguje w żaden sposób i zawsze pozostanie przyjazny w stosunku do bohatera, tak jak wszyscy członkowie Czystego Nieba.
  • W rzeczywistości to oddział Wasilienki miał być oddziałem, który Szrama spotyka po dotarciu do Szpitala, ale są to zupełnie inni żołnierze o różnych imionach i nazwiskach. Prawdopodobnie oddział został z tyłu, aby bronić tyłów.