FANDOM

Wasiliew był doświadczonym Ekologiem, który zmarł podczas ekspedycji w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Przeszłość2 PrzeszłośćEdytuj

Pracował jako naukowiec u boku Sacharowa w Bunkrze Ekologów, w Jantarze, specjalizując się w badaniach terenowych. W 2012 roku był odpowiedzialny za badanie promieniowania psionicznego w Laboratorium X-16. Jego ostatnia operacja była związana z pobliskim Laboratorium X-16, które on i Stalker zwany Duchem mieli zinfiltrować. Jednak podczas misji Wasiliew stracił zdrowie psychiczne i uciekł przed Zombie, zostawiając stalkera samego. Samotny naukowiec wkrótce znalazł się na bagnie w pobliżu opuszczonego helikoptera transportowego, gdzie zginął z rąk mutantów.

Nagranie WasiliewaEdytuj

Wasiliew nagrywał postępy w eksploracji Laboratorium X-16, to jedyne zapisane fragmenty, które dowodzą tego co stało się w laboratorium.

„"...oto współrzędne wejścia do laboratorium X16. Znajduje się ono w piwnicy głównego budynku, którego przeznaczenia nie znamy. Podejrzewam, że to w nim odbywają się przeglądy techniczne podziemnych emiterów: na podstawie dokumentów od N*** wnoszę, że projekt ten ma na celu przeprowadzony na szeroką skalę rozwój broni psychotronicznej o dużym polu rażenia na...”
— Wasiliew
„...posiadamy wszystkie niezbędne dokumenty i wiemy, jak wyłączyć emiter. Zejdziemy do laboratorium z Duchem. Zewsząd wyłażą zombi...”
— Dalsza część nagrania
„...źle się dzieje, Duch zupełnie oszalał i majaczy. Chyba uległ działaniu emisji. Zostawiłem wszystko i zacząłem wracać tunelami...”
— Ewakuacja
„...Jestem na bagnach, gdzie ten bunkier? Do jasnej cholery!!! Nie potrafię określić swojego położenia! Ten tchórz, Sacharow nie odpowiada!!! Co się dzieje??? ...wszędzie pełno zombiaków, a mi się kończy amunicja...”
— Ostatnia część nagrania

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Podczas wizyty nad Jantarem Naznaczony miał za zadanie odnalezienie Wasiliewa i przyniesienie jego PDA Profesorowi Sacharow'owi. Po odnalezieniu zwłok Samotnicy przesłuchuje jego nagranie z którego wynika, że winą obarczył na Ducha i bezskutecznie próbował skontaktować się z Sacharowem. Prawdopodobnie Wasiliew obawiał się, że Duch zamieni się w Zombie pod wpływem promieniowania psionicznego. Obawiając się, że zostanie zabity przez Ducha lub umrze bez jego ochrony, Wasiliew uciekł. Nagranie z PDA Ducha potwierdzają to, że w rzeczywistości Wasiliew to główny winowajca śmierci stalkera.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Nie posiada biografii.
  • To jeden z trzech Ekologów, którzy prowadzili w Jantarze badania polowe, kolejnymi byli Krugłow i Asysteny Siemienow.
  • W pobliżu jego ciała znajduje się kilka metalowych pudełek z medykamentami i amunicją.
  • Co dziwne, Wasiliew nie był w stanie zlokalizować Bunkra, chociaż był obok niego. Być może w tym momencie nastąpiła silna mgła lub Wasiliew z powodu uszkodzenia mózgu spowodowanego przez promieniowanie psioniczne nie widział go.
  • Wasiliew w swoim nagraniu mówi, że wokół są Zombie, jednak dźwięki, które słychać na nagraniu, nie są wydawane przez Zombie.
  • Dźwięk strzału w rzeczywistości nie jest dźwiękiem Walkera P9m. Być może to zniekształcenie nagrania, czy też poprawa dźwięku, ponieważ dźwięk strzału Walkera P9m jest szybki i cichy.

Literatura LiteraturaEdytuj

  • W książce Dimitrija Sillova "Prawo Naznaczonego" okazuje się, że Wasiliew próbował zabić Ducha, by zatrzeć ślady i ukryć się przed pościgiem Najemników, a zwłoki leżące w Laboratorium X-16 nie należą do Ducha, a do młodego Stalkera bardzo podobnego do Ducha.