FANDOM

„...Dotarłem na bagna, ale gdzie ten bunkier? Cholerny świat! Nie mam pojęcia, gdzie jestem. Brak odpowiedzi od Sacharowa. Co się dzieje?... Wszędzie Zombie, kończy mi się amunicja...”
— Wasiliew
Wasiliew (rus. Васильев, uk. Васильєв) był doświadczonym Ekologiem, który zmarł podczas ekspedycji w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Przeszłość2 PrzeszłośćEdytuj

Pracował jako naukowiec u boku Sacharowa w Bunkrze Ekologów, w Jantarze, specjalizując się w badaniach terenowych. W 2012 roku był odpowiedzialny za badanie promieniowania psionicznego w Laboratorium X-16. Jego ostatnia operacja była związana z pobliskim Laboratorium X-16, które on i Stalker zwany Duchem mieli zinfiltrować. Jednak podczas misji Wasiliew został zaatakowany przez Kontrolera, w wyniku czego stracił zdrowie psychiczne i uciekł, zostawiając Ducha samego. Samotny naukowiec wkrótce znalazł się na bagnie, w pobliżu opuszczonego helikoptera transportowego, jednak w wyniku działania promieniowania psionicznego stał się zdezorientowany, a chwile później zginął z rąk Zombie, zaledwie kilka kroków od Bunkra. Wasiliew przed swoją śmiercią zdążył nagrać na swój PDA swoje ostatnie słowa:

"Mamy wszystkie dokumenty, wiemy jak wyłączyć źródło emisji. Zapuszczamy się z Duchem w głąb laboratorium. Wszędzie wyłażą Zombiaki... Wszystko się spieprzyło, Duch zwariował, musi być pod wpływem emisji. Porzuciłem wszystko podczas ucieczki tunelami... Dotarłem na bagna, ale gdzie ten bunkier? Cholerny świat! Nie mam pojęcia, gdzie jestem. Brak odpowiedzi od Sacharowa. Co się dzieje?... Wszędzie Zombie, kończy mi się amunicja..."
Vasiliev pda

Po zakończeniu nagrania Wasiliew kończy swój żywot.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Podczas wizyty nad Jantarem Naznaczony miał za zadanie odnalezienie Wasiliewa i przyniesienie jego PDA Profesorowi Sacharow'owi. Po odnalezieniu zwłok Naznaczony przesłuchuje jego nagranie z którego wynika, że winą obarczył na Ducha, oskarżając go o nieadekwatność i bezskutecznie próbował skontaktować się z Sacharowem. Prawdopodobnie Wasiliew obawiał się, że Duch zamieni się w Zombie pod wpływem promieniowania psionicznego. Obawiając się, że zostanie zabity przez Ducha lub umrze bez jego ochrony, Wasiliew spanikował i uciekł. Nagranie z PDA Ducha potwierdza to, że w rzeczywistości Wasiliew to główny winowajca śmierci stalkera.

Powiązane zadania Edytuj

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Nie posiada biografii.
  • To jeden z trzech Ekologów, którzy prowadzili w Jantarze badania polowe, kolejnymi byli Krugłow i Siemienow.
  • W nagraniu Wasiliew twierdzi, że kończy mu się amunicja. Jednak podczas przeszukiwania jego ciała można znaleźć dużo amunicji.
  • Co dziwne, Wasiliew nie był w stanie zlokalizować Bunkra, chociaż był obok niego. Być może w tym momencie nastąpiła silna mgła lub Wasiliew z powodu uszkodzenia mózgu spowodowanego przez promieniowanie psioniczne nie widział go.
  • Wasiliew w swoim nagraniu mówi, że wokół są Zombie, jednak dźwięki, które słychać na nagraniu, nie są wydawane przez Zombie.
  • Dźwięk strzału w rzeczywistości nie jest dźwiękiem Walkera P9m. Być może to zniekształcenie nagrania, czy też poprawa dźwięku, ponieważ dźwięk strzału Walkera P9m jest szybki i cichy.

Literatura LiteraturaEdytuj

  • W książce Dimitrija Sillova "Prawo Naznaczonego" okazuje się, że Wasiliew próbował zabić Ducha, by zatrzeć ślady i ukryć się przed pościgiem Najemników, a zwłoki leżące w Laboratorium X-16 nie należą do Ducha, a do młodego Stalkera bardzo podobnego do Ducha.

Galeria Galeria Edytuj