FANDOM

Wejście do Limańska to lokacja w Czerwonym Lesie, pojawiająca się w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Przeszłość2 Historia Edytuj

Tunel do Limańska powstał prawdopodobnie niedługo po powstaniu samego miasta i był bezpośrednim łącznikiem między miastem a Czerwonym Lasem. Po powstaniu Zony region ten był niedostępny z uwagi na dużą liczbę anomalii oraz wysokie promieniowanie, zmieniło się to dopiero w 2011 roku za sprawą wielkiej emisji, która odblokowała ten obszar. Wkrótce potem Renegaci zajęli most w Czerwonym Lesie, prawdopodobnie dlatego, że uświadomili sobie strategiczne położenie tego miejsca. Most razem z przejściem do Limańska pozwalał ominąć Mózgozwęglacz, każdy kto kontrolował te dwie lokacje miał zarazem kontrolę nad tym kto i kiedy dostaje się do miasta. W późniejszym etapie Czyste Niebo wraz z Najemnikami zdołali odbić zarówno most, a zaraz potem tunel prowadzący do Limańska, po czym korzystając z okazji ruszyli w stronę miasta. Obiekty te prawdopodobnie później nie były już zajmowane, gdyż kolejna wielka emisja zablokowała znaczną część tych terenów.

Opis Edytuj

Jest to betonowy tunel prowadzący z Czerwonego Lasu do Limańska. To jedna z kluczowych lokacji, bez jej zdobycia nie było by możliwe kontynuowanie przez Czyste Niebo pościgu za Naznaczonym. Stalkerzy docierają do przejścia zaraz po tym jak zdobywają most, przed wyruszeniem dalej odbywa się krótki dialog pomiędzy Liebiedewem, liderem frakcji Czyste Niebo, a Leszym, dowódcą Najemników, bez których zajęcie mostu byłoby niemożliwe. Po konwersacji obie grupy ruszają w swoją stronę, po wyruszeniu do Limańska bohaterowie nie korzystają już więcej z tego tunelu, gdyż nie ma ku temu okazji, Striełok inną drogą bowiem przedarł się do elektrowni, Czyste Niebo ruszyło natomiast przez Limańsk za swoim celem, aby móc ominąć Mózgozwęglacz.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Limańsk był jedyną dostępną drogą umożliwiającą ominięcie Mózgozwęglacza, odblokowaną przez Wielką Emisję w roku 2011.