FANDOM

Więzienie w Kompleksie Fabrycznym pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Przeszłość2 HistoriaEdytuj

Po odejściu Wolności z terenów Doliny Mroku i porzuceniu kompleksu fabrycznego, zaszyli się w nim Bandyci Dzika. W dolnej części głównego budynku urządzili niewielki magazyn oraz prowizoryczne więzienie, w których przetrzymywany był jeden z uwięzionych członków frakcji Powinność. Po tym jak Naznaczony uwolnił jeńca, odeskortował w bezpieczne miejsce i zlikwidował Bandytów, miejsce to nie pełniło już żadnej ważnej funkcji, a cały kompleks był opuszczony.

OpisEdytuj

Jest to niewielka cela w najniższej części głównego budynku w kompleksie przemysłowym, w Dolinie Mroku. Cela, w której przetrzymywany jest schwytany stalker Powinności posiada niewielkie, okratowane okno, dzięki któremu bohater mógł porozmawiać z więźniem zanim przystąpił do próby jego uwolnienia. Aby przedostać się w pobliże celi trzeba przejść przez teren kompleksu fabrycznego oraz główną halę, następnie zejść schodami niżej, obok magazynu i zejść do piwnicy. Istnieje tylko jedno wejście do więzienia, co wymusił ona protagoniście przejście przez sam środek dawnej bazy Wolności, a to pociągało za sobą konieczność eliminacji niemal wszystkich Bandytów po drodze. Po wykonaniu zadania, Striełok udał się następnie do Laboratorium X-18, po czym zbiegł do Kordonu.

Powiązane zadaniaEdytuj

Po rozmowie z Nabojem i wyzwoleniu jednego z jego przyjaciół, zleca on bohaterowi uwolnienie drugiego z członków Powinności, Kudłatego Siergieja, który został złapany przez Bandytów i jest przetrzymywany w celi w kompleksie fabrycznym. Bohater nie musi wykonywać tego zadania, jest to misja opcjonalna.

  • Niekiedy może wystąpić błąd gry, który powoduje, że uwolniony stalker nie podąża za bohaterem, a jedynie stoi w celi i się nie rusza. Pomóc może wczytanie wcześniejszego stanu gry.
  • Więzień po uwolnieniu może zostać wyposażony w broń, trzeba ją rzucić na ziemię, stalker podniesie ją przy wychodzeniu z celi.