S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement
S.T.A.L.K.E.R. Wiki
„Pare tygodni temu dostaliśmy ważne zamówienie na wyjątkowy artefakt. Zamówienie przyszło z góry - klient to bardzo gruba ryba. Wszystko szło jak po maśle, nasz oddział znalazł artefakt w pobliżu Bariery i już wracał, gdy nadeszła wielka emisja. Myśleliśmy, że wszyscy kopnęli w kalendarz, ale mieli farta i przeżyli.”
— Wieprz

Wieprz (ros. Хог, uk. Хог) jest dowódcą Najemników, który pojawia się tylko w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Przeszłość2.png Przeszłość[]

Wieprz jest przywódcą oddziału Najemników, która ma za zadania odnaleźć rzadki i kosztowny artefakt. W tym celu wysłał ekipę dowodzoną przez Leszego, która znalazła artefakt po czym zaginęła podczas Wielkiej emisji w pobliżu Bariery i została uwięziona w Anomalii Przestrzennej, z której nie mogli się wydostać. Zaczęli prosić o pomoc w komunikacji radiowej, a oddział Wieprza pilnie potrzebował nawiązać kontakt z zaginionym oddziałem. Aby to zrobić, trzeba było wspiąć się na najwyższy punkt Magazynów Wojskowych - wieżę ciśnień w wiosce Pijawek. Gdy tylko Najemnicy do niej dotarli, radiooperator został zaatakowany i zabity przez Pijawki, a wszyscy pozostali wycofali się na obrzeża wioski.

Przyjaźni się z dowódcą WolnościKostianem, który jest odpowiedzialny za członków Wolności w okolicy Magazynów Wojskowych.

Charakterystyka.png Charakterystyka[]

Wieprz znajduje się w Wiosce Pijawek. W przeciwieństwie do Najemników z Doliny Mroku, Wieprz i jego ludzie są przyjaźnie nastawieni do Szramy ze względu na to, iż on sam jest Najemnikiem. Zleca Szramie, aby wspiął się na wieżę ciśnień i wysłał wiadomość do zaginionego oddziału, wcześniej ostrzegając Szramę przed zagrożeniem ze strony pobliskich Pijawek.

Powiązane zadania[]

  • Zabij pijawkę
  • Odbierz transmisję
  • Spotkaj się z oddziałem "Wolności" (Pośrednio)

Schowek SoC.png Schowki[]

Tytuł i opis Zawartość Cena £ Stan odbioru
Plecak pod zwłokami

Raczej to nie skrytka, w tym plecaku na wieży ciśnień powinien znajdować się jakiś cenny łup.

Apteczka Wojskowa (x4)

Wódka "Kozak" (x1)

Leki przeciwpromienne (x2)

1700 RU -
Rozbita po emisji

Przekazuje informację o schowku pod zawalonym drzewem.

Naboje 9x39mm SP-6 (x120) 1000 RU -
Bezpieczny sejf

Skąd się wziął sejf na piecu - nie wiem. Ale ma informację, że nie jest pusty.

Naboje 7.62x54 PP (x200) 1500 RU Po wykonaniu zadania "Odbierz transmisję".
Pochówek

Mam informację, że możesz się wzbogacić, kopiąc pod krzyżem według tych współrzędnych.

Naboje 9x39mm SP-6 (x180)

Granat VOG-25 (x3)

2000 RU Po ukończeniu fabuły w Magazynach Wojskowych.
Skrzynia w bazie wojskowej

Jeśli dasz radę dostać się do bazy wojskowej, na jednym ze strychów znajdziesz skrzynię z nagrodą za swoje wysiłki.

SGI 5k

Naboje 5.56×45mm AP (x120)

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • Ma zbyt niską rangę jak na swój sprzęt i status dowódcy oddziału.
  • Podczas rozmowy wspomina o jakiejś "dużej wyprawie badaczy z ONZ, ale tylko na papierze". Być może to odniesienie do MGB.
  • Wieprz mówi, że po Wielkiej emisji wielu Stalkerów zniknęło, a na wzgórzach wciąż można usłyszeć fragmenty wiadomości radiowych. Rzeczywiście: w pobliżu wieży ciśnień można usłyszeć fragment zdania: "Co to za labirynt .....". Również na wzgórzach w pobliżu zestrzelonego helikoptera można usłyszeć: "Wyciągnijcie nas stąd ...". Idąc wzdłuż ogrodzenia Bazy Wojskowej, można usłyszeć fragment łączności radiowej od Wojska: "Baza, recepcja, baza, recepcja ...". Również na wzgórzach w pobliżu bagien można usłyszeć Kod Morse'a.

Literatura.png Literatura[]

Galeria.png Galeria[]

Advertisement