FANDOM

„Pare tygodni temu dostaliśmy ważne zamówienie na wyjątkowy artefakt. Zamówienie przyszło z góry - klient to bardzo gruba ryba. Wszystko szło jak po maśle, nasz oddział znalazł artefakt w pobliżu Bariery i już wracał, gdy nadeszła wielka emisja. Myśleliśmy, że wszyscy kopnęli w kalendarz...”
— Wieprz
Wieprz jest przywódcą Najemników, który pojawia się tylko w S.T.A.L.K.E.R Czyste Niebo.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Wieprz jest przywódcą drużyny Najemników, która ma za zadania odnaleźć rzadki i kosztowny artefakt. W tym celu wysłał ekipę dowodzoną przez Leszego, która zaginęła podczas emisji i została uwięziona w Anomalii Przestrzennej.

Zespół Wieprza mówi, że byli w Zonie od tygodni, ponieważ zaginiony zespół nadal nadaje transmisje radiowe, ale mimo to nie mogą ich znaleźć ponieważ są uwięzieni w Anomalii Przestrzennej.

Przyjaźni się z dowódcą WolnościKostianem, który jest odpowiedzialny za członków Wolności w okolicy.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Wieprz znajduje się w Wiosce Pijawek. W przeciwieństwie do Najemników z Doliny Mroku, Wieprz i jego ludzie są przyjaźnie nastawieni do Szramy ze względu na to, iż on sam jest Najemnikiem. Zleca Szramie uratowanie oddziału Leszego, co jest niezbędne aby kontynuować fabułę. Wieprz ma również swój osobisty udział - jeżeli nie dostarczy artefaktu swojemu klientowi, nikt już nigdy mu nie zaufa.

Wieprz może podać współrzędne SGI 5k za 3000 rubli, które znajduje się w koszarach na zewnętrznym obszarze Bazy Wojskowej na poddaszu. Ma również wiele innych schowków do sprzedania.

Przez resztę gry pozostaje w wiosce.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Wieprz z jakiegoś powodu odmawia zaatakowania Bazy Wojskowej twierdząc, że nikt nie może zobaczyć jak walczy z Wojskowymi. Istnieje podejrzenie, że jego klientem jest ktoś z Wojska.
  • Ma zbyt niską rangę jak na swój sprzęt i status dowódcy oddziału.
  • Wygląda na to, że Wieprz ma przyjazne stosunki tylko z oddziałem Kostiana, ponieważ pozostałe oddziały Wolności strzelają do jego grupy.

Literatura Literatura Edytuj

  • Został wspomniany w książce "Reżim boga".