FANDOM

„To wy nie wiecie co się robi ze świadkami? Załatwcie go, tylko bez bałaganu.”
— Wilczarz
Wilczarz (rus. Волкодав) to dowódca oddziału Najemników w Dziczy. Mieli oni za zadnie zdobyć Pendrive Krugłowa. Występuje w S.T.A.L.K.E.R Cień Czarnobyla oraz jest wspomniany w S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci.

Przeszłość2 PrzeszłośćEdytuj

Wilczarz jest jednym z dowódców polowych Najemników w Strefie i szefem bojowego oddziału nazywanego "Wściekłymi kundlami". Jedną z jego znanych i ulubionych sztuczek było zabijanie swoich ofiar za pomocą swojego pistoletu Marsz strzelając im w nogi i ramiona, a na końcu w głowę, zanim uderzą o ziemię. Jest anarchistą gardzącym wszystkimi prawami, z wyjątkiem prawa dżungli.

Jego oddział zasiadł w Dziczy, gdzie nawiązał sojusz z Bandytami. Wspólnie tworzyli zasadzki na Samotników i członków Powinności, którzy przybłąkali się tu z Fabryki Rostok.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

SoC Cień Czarnobyla Edytuj

W pewnym momencie Wilczarz i jego ludzie zestrzelili śmigłowiec, w którym znajdowała się grupa Ekologów dowodzona przez Profesora Krugłowa, którzy wracali z wyprawy do Jantaru, ich celem były wyniki badań na pendrivie. Dowódca Najemników najpierw chciał załatwić sprawę pokojowo i przekonać Krugłowa do oddania mu pendrive'a bez rozlewu krwi i spokojnego odejścia. Ekolodzy jednak odmówili, w wyniku czego rozpoczęła się walka, podczas której Najemnicy zaczęli przeważać nad Ekologami.

Kiedy Naznaczony po raz pierwszy odwiedza Dzicz, słyszy Najemnika który zdradza swoją pozycję i pyta się Wilczarza co mają zrobić z intruzem. Ten odpowiada że mają eliminować wszystkich świadków. Po zabiciu wszystkich Najemników stacjonujących w okolicy, Wilczarz próbuje skontaktować się z nimi przez radio, po usłyszeniu strzałów uświadomił sobie, że zostali zabici, wówczas rozkazuje jednemu ze swoich snajperów, aby zabił Naznaczonego.

Gdy wojskowy helikopter, który przybył Ekologom na pomoc zostaje zestrzelony, Wilczarz zaczyna nabijać się z rzekomej beznadziei pozostałych Ekologów myśląc, że ma przewagę. Próbuje przekonać Krugłowa do przekazania mu danych, wtedy nie zrobi mu krzywdy. Naznaczony jednak ratuje Profesora Krugłowa i zabija Wilczarza oraz jego ludzi, po czym eskortuje go bezpiecznie do Jantaru zabijając przy tym pozostałych przy życiu Najemników, którzy mimo utraty swojego dowódcy i sporej liczby ludzi, chcieli zdobyć pendrive.

ZP Zew Prypeci Edytuj

W Zewie Prypeci Wilczarz nie występuje osobiście ponieważ zmarł w poprzedniej części, ale u Żwawego można kupić jego pistolet jakim jest Marsz.

Wycięte dialogi Edytuj

Oto dialogi, które Wilczarz wypowiadał we wcześniejszych wersjach:

„Człowieku, posłuchaj! O to chodzi! Razem wykończymy te rządowe szczury!”
„Krugłow, nie znam łaciny, ale znam język broni. Czy powinienem cię o to zapytać? Czy podasz te informacje?”
„Naznaczony. Ty suko, to za podstawy, które płacimy.”
„Krugłow, nadal nie rozumiesz? Zestrzeliliśmy twój pieprzony helikopter i potrzebujemy informacji, które posiadasz. Po ich oddaniu możesz odejść razem ze swoimi ludźmi. To twoja ostatnia szansa na wydostanie się stąd. Oddawaj pendrive i wypierdalaj!”
„Mamy tu niewielkie polowanie. Zapędziliśmy naukowców tam, za śmigłowiec. Moi chłopcy od czasu do czasu do nich strzelają, żeby mieć pewność, że tamci nie uciekną. Przyłącz się, właśnie planujemy ich wykończyć. Jeśli nam pomożesz, dostaniesz kombinezon naukowca... znaleźliśmy go w śmigłowcu, który zestrzeliliśmy. Twoim celem jest profesor Krugłow. Zabij go, bo inaczej ucieknie w trakcie strzelaniny - znam takich. Jeśli go zabijesz, dostaniesz kombinezon, jeśli ci się nie uda, guzik dostaniesz".”

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • O dziwo Wilczarz w Cieniu Czarnobyla nigdy nie nosił swojego pistoletu Marsz przy sobie, więc nie wiadomo dokładnie, w jaki sposób wszedł w jego posiadanie. Możliwe, że dał go innemu Najemnikowi, aż w końcu dotarł do Żwawego.
  • W rosyjskiej wersji gry mówi z lekkim obcym akcentem.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci Wilczarz w opisie Marsza jest błędnie określony Stalkerem.
  • We wczesnych wersjach gry Wilczarz nie był Najemnikiem, tylko członkiem Wolności. Naznaczony mógł mu pomóc zabić Krugłowa.
  • Dodatkowo posiadał Egzoszkielet Wolności i był uzbrojony w FT 200M. Według rangi był ekspertem. W późniejszych kompilacjach miał Wzmocniony kombinezon najemników oraz był uzbrojony w zmodyfikowany IL 86.
  • Wilczarz to zbiorowa nazwa dla dużych ras psów, które są hodowane i wykorzystywane do polowania na wilki.
  • W plikach gry można znaleźć Bandytę i Samotnika posiadających twarz Wilczarza.
  • Helikopter, zestrzelony wcześniej przez Najemników, będzie leżał na ziemi od samego początku gry. Helikopter lecący na ratunek Ekologom to zupełnie inna maszyna.
  • Wilczarz pasuje swoim rysopisem do zabójcy Kła. Ale nie ma pewności czy to on stoi za śmiercią przyjaciela Striełoka.
  • W niezałatanej wersji gry Wilczarz pojawiał się bezpośrednio przed Naznaczonym, po pierwszym wejściu do Dziczy.
  • W wersji 1.0004 i wyższych, jeśli Naznaczony dołączył do Wolności, wszyscy Najemnicy stawali się wobec niego neutralni, w tym Wilczarz.

Literatura LiteraturaEdytuj

  • W książce A. i N. Navarów "Zła Wojna" Wilczarz i jego ludzie byli głównymi wrogami Martina i jego oddziału Najemników. To dziwne, że Najemnicy walczą przeciwko sobie gdyż jest to sprzeczne z ich kodeksem.
  • W książce D. Sillova "Prawo Naznaczonego" Wilczarz przeżył walkę w Dziczy i kontynuował dowodzenie swoim oddziałem.

Galeria GaleriaEdytuj