S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement

Wioska pijawek to lokacja w Magazynach Wojskowych, pojawiająca się S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Przeszłość2.png Historia[]

Dawniej, jeszcze przed katastrofą w 1986 i późniejszym powstaniu Zony, miejsce to było niewielkim osiedlem mieszkaniowym, złożonym głównie z drewnianych i ceglanych domów oraz pobliskiej wieży. Po katastrofie cały region został ewakuowany, a miejsce opustoszało. Po powstaniu Zony w miejscu tym pojawiły się mutanty, a później także Stalkerzy. Wioska ta jednak nigdy później nie została zamieszkana przez ludzi na dłuższy czas.

Opis[]

Miejsce to swoją nazwę zawdzięcza Pijawkom, które się tam zagnieździły, choć nie tylko one tam rezydują, można także spotkać niekiedy Kontrolera lub inne mutanty. Wioska sąsiaduje z miejscową bazą wojskową. Miejsce to nie jest w żaden sposób ważne strategicznie, wiąże się z nim tylko jedno zadanie kluczowe w drugiej części trylogii, następnie wioska pozostaje mało istotną lokacją.

SoC.png Cień Czarnobyla[]

W pierwszej części gry Striełok może otrzymać zadanie likwidacji Pijawek w Wiosce, po wykonaniu tego zadania Stalkerzy będą okazjonalnie odwiedzać to miejsce i na krótko się w nim zatrzymywać. Należy zaznaczyć, że Pijawki będą się pojawiać w tym miejscu od czasu do czasu, nawet jeśli bohater wyeliminuje pierwszą ich grupę. Ponadto, w Wiosce stacjonuje niewielki oddział frakcji Wolność, pod dowództwem Mruka, który jednak z reguły ginie w wyniku ataku Pijawek lub Nibypsów Psionicznych. Okazjonalnie w Wiosce może pojawić się również Kontroler.

CNM.png Czyste Niebo[]

W drugiej części bohater musi pójść do wioski w poszukiwaniu oddziału Najemników Leszego, którzy wpadli w Anomalię Przestrzenną i zostali uwięzieni. Bohater musi wejść na wieżę, aby móc odebrać sygnał radiowy od zaginionych, najpierw jednak musi stawić czoło mutantom w Wiosce. W miejscu tym stacjonuje niewielki oddział Najemników pod dowództwem Wieprza.[1]

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla Stalker Maks mówi bohaterowi o tym, że jeden z członków Wolności zobaczył coś dziwnego w Wiosce Pijawek, przez co oszalał i zaczął strzelać do każdego w swoim zasięgu. Nie jest jasne co przytrafiło się Stalkerowi, ale objawy wskazują na walkę z Kontrolerem, który niekiedy pojawia się w wiosce.
  • W pierwszej części trylogii w wiosce znajdują się ciała żołnierzy Monolitu oraz najemnych stalkerów, dokładnie w tym samym miejscu gdzie wcześniej, w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo, stacjonował oddział Najemników. Istnieje prawdopodobieństwo, że to właśnie zwłoki Wieprza i jego ludzi, oraz sił Monolitu, które ich zaatakowały, może zobaczyć Striełok.
  • W dwóch domostwach znajduje się niewidzialna anomalia grawitacyjna.
  • We wcześniejszych kompilacjach Cienia Czarnobyla wioska znajdowała się na Jantarze.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla na terenie wioski jest mnóstwo tekstur zwłok stalkerów. 

Galeria[]

SoC.png Cień Czarnobyla[]

CNM.png Czyste Niebo[]

===

Przypisy[]

Advertisement