FANDOM

„Ostatnio nastały dla nas ciężkie czasy. Emisja zmniejszyła liczbę anomalii na bagnach, ułatwiając dostęp bandytom i innej hołocie. Jest ich tylu, że niedługo założą obóz na środku naszej bazy, jeśli temu nie zaradzimy. Rzecz w tym, że marni z nas wojacy, więc ciągle tracimy teren.”
Wojna Czystego Nieba z Renegatami to konflikt na Wielkich Bagnach w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

HistoriaEdytuj

Konflikt zapoczątkowała wielka emisja, która przeszła przez Zonę w roku 2011. Po emisji wiele dróg, które wcześniej były niedostepne, zostało odblokowanych. Wykorzystali to Renegaci, którzy w tamtym czasie wtargnęli na Wielkie Bagna i rozpoczęli agresywną ekspansję na tym terytorium, nie zwarzając, że jest ono już przedmiotem badań innej frakcji, którą Czyste Niebo.

Wydarzenia te zbiegły się w czasie z wizytą Najemnika Szramy na bagnach, którego dopadła emisja, kiedy ten przeprowadzał ekspedycję naukową. Został on odnaleziony przez zwiadowców Czystego Nieba i przeniesiony do bazy Czystego Nieba, gdzie doszedł do siebie. Frakcja Lebiedewa nie była przygotowana do wojny, posiadała ówcześnie tylko trzy lokację, w tym swoją główną siedzibę

Renegaci zajmowali kolejne lokacje w szybkim tempie, co zmusiło lidera Czystego Nieba do zwerbowania Szramy jako tymczasowego członka grupy. Wkrótce potem frakcja podjęła walkę z gangsterami, szturmują kilka kluczowych lokacji na tym obszarze. Po dosyć długich i zażartych walkach, Czyste Niebo zdołało pokonać Renegatów, przejmując ich bazę oraz niszcząc zasoby ludzkie.

PrzyczynyEdytuj

Za wybuch wojny bezpośrednio odpowiadają Renegaci, którzy postanowili przeprowadzić ekspansję, nie zważając na obecność innej frakcji w tym regionie. Istnieje prawdopodobieństwo, że Renegaci dopiero z czasem zauważyli obecność innego ugrupowania, nie zmienia to jednak faktu, że mimo to zajmowali kolejne lokacje.

Opis konfliktuEdytuj

Sytuacja początkowa

Sytuacja początkowa

Jest to konflikt toczony na terytorium Wielkich Bagien pomiędzy dwiema frakcjami, agresorami czyli Renegatami, a także Czystym Niebem, które prowadzi badania naukowce na bagnach. Główną siedzibą Renegatów jest Plac Maszynowy, badacze z kolei mają swoją bazę na południowym-zachodnie tego regionu. 

Początkowo zasoby Czystego Nieba są niewielkie, podobnie jak doświadczenie tej frakcji w walce. Frakcja ta jednak potrafi wykorzystać swoją wiedzę o Zonie na własną korzyść, omijając anomalię i likwidując mutanty, stopniowo przejmowała lokacje zajęte przez Renegatów. Wielka w tym zasługa głównego bohatera, który był swego rodzaju głównodowodzącym całej operacji.

Renegaci improwizowali i działali bardzo szybko. Byli przy tym także skuteczni, gdyż zdołali przejąć większość najważniejszych lokacji w bardzo krótkim czasie. Za każdym razie gdy ta frakcja straci którąś lokację, natychmiast próbuje ją odzyskać. Dwoma najważniejszymi punktami zajętymi przez tę frakcję była ich główna baza oraz południowe gospodarstwo, za którym znajdował się tunel do Korodnu.

Sytuacja końcowa

Sytuacja końcowa

Główny bohater realizował cele ustalane przez Lebiediewa. Czyste Niebo, mimo braku doświadczenia, wykazało się bardzo dobrą organizacją i zdolnością do planowania, dzięki czemu metodycznie przejmowali jedną lokację za drugą, a jednocześnie broniło tych, które już zostały przejęte. 

Bazą wypadową dla Renegatów była ich głowna baza, Plac Maszynowy, Czyste Niebo natomiast wysyłało jednostki z Osady Rybackiej. Początkowo Renegaci mieli przewagę liczebną oraz większe zasoby, proporcja ta jednak zmniejszała się wraz z czasem trwania konfliku, ostatecznie to Czyste Niebo przejęło inicjatywę i pokonało przeciwników.

Obszar operacyjnyEdytuj

Konflikt toczył się na Wielkich Bagnach, zlokalizowanych na krawędzi Zony, na wschód od Kordonu. Jest to dosyć duża lokacja, w której od dawna działało Czyste Niebo. Renegaci dostali się tam dopiero po odblokowaniu się drogi z innej lokacji.

TerytoriaEdytuj

LokacjeEdytuj

SkutkiEdytuj

Czyste Niebo zyskało pełną kontrolę nad Wielkimi Bagnami i traktowało to terytorium jako swoje. Frakcja Lebiediewa znacząco poprawiła swoje zdolności bojowe, umiejętności i doświadczenie stalkerów wzrosło, duże zasoby pozwoliły wyposażyć frakcję w cięższe kombinezony oraz skuteczniejszą broń. Renegaci zostali Całkowicie pokonani, stracili swoją główną bazę oraz większość sił, którymi dysponowali. Ich zasoby skurczyły się do minimum i nie stanowili oni już żadnej znaczącej siły w Zonie.

Dołączenie do Czystego NiebaEdytuj

Główny bohater w trakcie rozgrywki dołącza do Czystego Nieba. Frakcja jest z początku raczej słabo przygotowana do konfliktu z renegatami i to na barkach protagonisty spoczywa przechylenie szali zwycięstwa na swoją korzyść. W momencie rozpoczęcia kampanii, większość bagien jest opanowana przez przeciwników, protagonista, wraz z siłami Czystego Nieba, musi kolejno odbijać najważniejsze obiekty, a finalnie zdobyć główną bazę Renegatów. Szrama nie ma wyboru jeśli chodzi o wybór frakcji, Renegaci sa wrogo nastawieni a żeby wyjść z terytorium bagien, najpierw trzeba odbić południowe gospodarstwo z rąk wrogów.

ZadaniaEdytuj

Zalety Zalety dołączenia do Czystego NiebaEdytuj

  • Czyste Niebo jest frakcja silniejszą pod każdym względem, choć z początku nie ma przewagi liczebnej (zmienia się to wraz z postępami frakcji)
  • Frakcja ta ma raczej niewielu wrogów, zdecydowana większość innych grup jest neutralna w stosunku do Czystego Nieba.
  • Grupa posiada lepsze kombinezony, które udostępni także protagoniście.
  • Charaktery członostwa w Czystym Niebie jest tymczasowy, nie ogranicza to bohatera, dołączenie do innych grup jest formalne i wiążące.
  • Łatwy dostęp do środków medycznych i prowiantu.

Wady Wady dołączenia do Czystego NiebaEdytuj

  • Nagrody finansowe za pomoc frakcji są niewielkie.
  • Zdecydowaną większość pracy na rzecz pokonania renegatów musi wykonać sam protagonista.
  • Kiepskie wyszkolenie bojowe członków CN.
  • Początkowa przewaga liczebna przeciwników powoduje, że bohater może nie nadążać z atakowaniem nowych obiektów i bronieniem już tych przejętych przez frakcję.
  • Kłopoty ze zdobyciem amunicji do lepszych broni.

  • Jest to największa wojna z inną frakcją, w jakiej brało udział Czyste Niebo. 
    • Walki z Monolitem nie wynikały z konfliktu pomiędzy frakcjami, Czyste Niebo uznało za konieczne ściganie Striełoka i wkroczyło na teren zajmowany przez Monolit.
  • Po wygranej wojnie z Renegatami widać było znaczną poprawę uzbrojenia w Czystym Niebie. Podczas walki w Limańsku znaczna część sił miała kombinezony CS-1 oraz karabinki AKM-74/2. Zapewne wynikło to ze znacznego wzrostu zasobów tej grupy.
  • Czasami po przejęciu obiektu przez Czyste Niebo, siły tej frakcji niemal od razu opuszczały miejsce i kierowały się do następnego. W niektórych z zajętych lokacji pojawią się przewodnicy, min. w lokacjach jak: Osada RybackaRuiny Wioski, Południowe Gospodarstwo, Plac Maszynowy, Stacja Pomp, Stary Kościół.
  • Nawet po pokonaniu Renegatów będą się oni pojawiać w północnym gospodarstwie.
  • To ciekawe, że Czyste Niebo zwiększa swoją liczebność w trakcie rozgrywki, gdyż jest to frakcja o której niewielu słyszało i przez dłuższy czas była odcięta od reszty Zony.