FANDOM

Wojna Samotników z Bandytami to konflikt w Zonie mający miejsce od roku 2011.

HistoriaEdytuj

Geneza tego konfliktu sięga roku 2011, kiedy Bandyci pod dowództwem Jogi rośli w siłę i zajmowali coraz rozleglejsze obszary Wysypiska, okradając i zabijając neutralnych Stalkerów, którzy przemieszczali się przez Zonę. Sytuacja samotników była o tyle skomplikowana, że przez większość czasu nie stanowili oni jednolitej, zorganizowanej grupy, a raczej niezależne od siebie, małe oddziały, działające na własny rachunek. W tym samym roku, Ojciec Walerian, po wielu incydentach oraz grabieżach, zdecydował się oficjalnie zrzeszyć wszystkich wolnych stalkerów we frakcję, nazwaną Samotnikami, która swoją siedzibę założyła w Kordonie, była to Neutralna Baza. Wówczas priorytetem stało się pokonanie bandytów, żeby można było bezpiecznie podróżować po strefie i szukać okazji do zarobku. W tamtym czasie Samotnicy niefortunnie wplątali się w otwarty konflikt także z Wojskowymi, którzy oszukiwali stalkerów i sprzedawali informacje o nich bandytom. Wolnym stalkerom groziła wojna na dwa fronty, z dwiema dużymi i dobrze zorganizowanymi frakcjami. 

Plan działania zakładał energiczne działania na terenie Kordonu oraz Wysypiska, mające na celu przejęcie kluczowych punktów kontrolnych, a następnie uderzenie na główną siedzibę gangsterów, Skład. Dzięki dobrej strategii oraz pomocy Najemnika Szramy udało się odeprzeć Wojskowych w Kordonie oraz przejąć inicjatywę na Wysypisku. Była to wojna na pełną skalę, obejmująca kilka obszarów Zony, bandyci oraz samotnicy otwierali ogień kiedy tylko nadarzała się ku temu okazja. Ostatecznie główna siedziba bandytów została zdobyta, a lider gangu zlikwidowany, podobnie jak dowódca żołnierzy, który dostał się do niewoli i stracił swój oddział. Samotnicy nigdy nie przestali walczyć z bandytami, gdyż nawet jeśli frakcja podzieliła się na mniejsze gangi, to wciąż dokonywały one zabójstw oraz napaści, później w roku 2012 pole walk przesuwało się coraz bardziej w głąb Zony, by ostatecznie dotrzeć nawet do jej centrum. Nieco wcześniej rozbici bandyci pod dowództwem Dzika zajęli Dolinę Mroku, zbiegło się to w czasie z poszukiwaniem przez Naznaczonego sposobu na wyłączenie emitera w Czerwonym Lesie. Stalker wtargnął do siedziby bandytów i dolinie i zabił ich lidera, tym samym rola bandytów w nadchodzących wydarzeniach była marginalna.

Po przedostaniu się przez Mózgozwęglacz, Bandyci wciąż byli podzieleni na gangi, najsilniejszym z nich kierował Sułtan, który próbował przejąć Skadowsk, zajęty przez lidera Samotników Brodacza oraz jego ludzi. Rywalizacja samotników oraz bandytów trwała nadal.

Informacje ogólneEdytuj

Walka pomiędzy Samotnikami oraz Bandytami jest kwestią opcjonalną dla głównych bohaterów. Nie muszą oni pomagać żadnej ze stron, w zależności od decyzji graczy, jedna z tych frakcji może wygrać, mogą także obie zostać zniszczone, lub zachować status 'quo'. Podczas rozgrywki, na korzyść Samotników może działać fakt, że jedno z zadań głównego wątku dotyczy wolnych stalkerów bezpośrednio i bohater musi im pomóc żeby je wykonać. Jest to zadanie od Sidorowicza, które jest zleceniem z głównego wątku fabularnego.

PrzyczynyEdytuj

Główną powodem dla wybuchu tego konfliktu i przerodzenia się w otwartą wojnę były ataki bandytów na wolnych stakerów, którzy byli na przestrzeni lat notorycznie okradani i zabijani, utrudniano im dostęp do kluczowych miejsc żądając haraczu lub w ogóle ich nie wpuszczano. Filozofia bandytów była prosta, atakowali oni wszystkie inne frakcje poza Renegatami, przez co zrobili sobie wielu wrogów wśród frakcji w Zonie. Gangi nie cofały się przed niczym aby się wzbogacić, co spowodowało powszechną wrogość wobec nich. Niektórzy stalkerzy jak Bies otwarcie deklarowali, że zwalczanie bandytów jest jednym z ich priorytetów w Zonie.

Opis konfliktuEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

Samotnicy mają swoją siedzibę w Kordonie, nazwali ją Neutralną bazą. Stamtąd wysyłają jednostki wszystkimi możliwymi drogami na Wysypisko i próbują zająć najpierw punkty kontrolne i pomniejsze posterunki oraz obozowiska, by finalnie zaplanować atak na Skład. Bandyci w hangarze kolejowym wysyłają jednostki do większej części obozów na Wysypisko i próbują przedostać się do Kordonu, a także zająć Północny punkt kontrolny.

Zadania w KordonieEdytuj

Samotnicy Samotnicy

Bandyci Bandyci

Zadania na WysypiskuEdytuj

Samotnicy Samotnicy

Bandyci Bandyci

Obszary operacyjneEdytuj

Obie frakcje zwalczały się w każdej możliwej lokacji. Jeśli Samotnicy próbowali zająć nowy obszar, niedługo po tym kontratak przeprowadzali Bandyci. Obie frakcje stale wysyłają nowe jednostki, które przemieszczają się między lokacjami, zajmują poszczególne punkty kontrolne i obozowiska lub wywiązuje się walka na szlakach, którymi wszyscy się przemieszczają.

TerytoriaEdytuj

Lokacje

SkutkiEdytuj

Wojna była bardzo wyniszczająca, ale przewaga leżała po stronie Samotników. Głównym problemem bandytów jest otwarta wrogość do niemal wszystkich ugrupowań, co powoduje, że przeciwnicy mają dramatyczną przewagę liczebną oraz sprzętową nad gangami w Zonie. Dużą rolę odgrywa tutaj także poziom wyszkolenia, którego bandytom często brakuje. Samotnicy to jedna z największych frakcji i nowi członkowie chętnie do niej dołączają, dzięki czemu grupa stale rośnie w siłę, a nawet nawiązuje współpracę z innymi frakcjami. Ostatecznie los bandytów zawsze był podobny, podział frakcji na mniejsze, niezależne gangi, które nie były wystarczająco silne żeby narzucać swoją wolę, na dłuższą metę.

Dołączenie do SamotnikówEdytuj

Protagonista może dołączyć do Samotników, nie trzeba spełniać żadnych wygórowanych wymagań, by móc dołączyć do frakcji. Stalkerzy wiedzą o Zonie więcej niż inne frakcje, mają duże zasoby ludzkie i sprzętowe, oferują w zamian za dołączenie przyzwoitą broń oraz kombinezony. W przypadku dołączenia do Samotników, bandyci staną się głównymi przeciwnikami. 

Zalety Zalety dołączenia do SamotnikówEdytuj

  • Wysokie nagrody za wykonywanie zadań
  • Darmowy Kombinezon Świt na początek.
  • Samotnicy są silniejsi od bandytów praktycznie pod każdym względem.
  • Po zniszczeniu bandytów brak naturalnych wrogów wśród innych frakcji (wyjątkiem od reguły jest Monolit).
  • Możliwość kupienia najlepszych kombinezonów (w tym Egzoszkieletu).
  • Dobrej jakości uzbrojenie, zarówno NATO jak i Sowieckie.

Wady Wady dołączenia do SamotnikówEdytuj

  • Nagroda za dołączenie do Samotników jest niższa niż za dołączenie do innych frakcji.
  • Wojna frakcji wydaje się być zbyt łatwa i mało wciągająca, bandyci to znacznie słabszy przeciwnik i Samotnicy mogą pokonać przeciwników nawet bez pomocy protagonisty.
  • W przypadku dołączenia do samotników, ulepszenia które oferuje Limpid będą niedostępne.
  • Samotnicy w Agropromie będą stale potrzebowali pomocy, co wymusi na bohaterze regularne meldowanie się na miejscu.

Dołączenie do BandytówEdytuj

Bandyci to frakcja zauważalnie słabsza niż Samotnicy, w związku z czym bohater będzie miał ręce pełne roboty. Zaletą tej frakcji jest względna kontrola nad większą częścią Wysypiska, skąd łatwo można dotrzeć do najważniejszych obszarów Zony. Dodatkowo główny bohater, zasilając szeregi gangu Jogi, będzie miał wielu wrogów, najoczywistszym będą naturalnie Samotnicy, ale także Powinność oraz Wolność, a więc dwie największe frakcje w Zonie. Rozgrywka po stronie bandytów jest wymagająca i dosyć czasochłonna.

Zalety Zalety dołączenia do BandytówEdytuj

  • Nagroda za dołączenie do Bandytów wynosi aż 20000RU.
  • Brak konieczności płacenia haraczu.
  • Limpid jako jedyny może wprowadzać niektóre ulepszenia do Kombinezonu SEVA.
  • Wojna frakcji po stronie bandytów jest wciągająca i dynamiczna.
  • Wolność mimo wrogości do Bandytów będzie neutralna w stosunku do głównego bohatera.
  • Ząb będzie oferował bohaterowi najwyższej klasy uzbrojenie, jak np. Wintar BC lub AS Wal.

Wady Wady dołączenia do BandytówEdytuj

  • Wiele frakcji będzie otwarcie wrogich wobec bohatera, min. Samotnicy oraz Powinność. To wymusza na głównym bohaterze wzięcia na siebie ciężaru prowadzenia większości walk.
  • Początkowo bohater i tak będzie musiał płacić haracz, zanim dojdzie do Składu.
  • Bandyci są słabo przygotowani do walki, więc bez pomocy protagonisty mogą zostać zniszczeni przez Samotników.

  • Wolność to jedyne ugrupowanie, które jest wrogie bandytom a wobec bohatera będzie neutralna, nawet jeśli ten dołączy do gangu Jogi.
  • Wysypisko jest najruchliwszym miejscem podczas wojny frakcji. Walczą tam Samotnicy, Bandyci, Powinność oraz Wolność.
  • Bandyci w niektórych miejscach będą stale się odradzać, np w tunelu w Agropromie.