FANDOM

Grupa wojskowych zwiadowców pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

HistoriaEdytuj

Ten niewielki oddział w roku 2012 brał udział w Operacji Monolit. Żołnierze mieli znaleźć drogę przez pola anomalii, w tym celu wysłano dwa oddziały żołnierzy śmigłowcami rozpoznawczymi, zostały one jednak zestrzelone przez stalkerów Monolitu w Prypeci. Większość żołnierzy zginęła, a niewielki oddział ocalałych musiał improwizować. Żołnierze próbowali przedrzeć się do zachodniej części miasta, natrafili jednak na Naznaczonego oraz grupę stalkerów-mistrzów oraz liczne siły Monolitu, po czym zginęli w walce.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Naznaczony spotyka ten oddział żołnierzy, kiedy wraz z grupą stalkerów wdziera się wgłab Prypeci. Idąc wzdłuż alei, widzi kilka śmigłowców wojskowych lecących w kierunku elektrowni atomowej. Jeden z tych helikopterów prawdopodobnie otrzymał trafienie z karabinu Gaussa i wykonał awaryjne lądowanie na południowy zachód od Pałacu Kultury. Spośród wszystkich pasażerów na pokładzie przeżyło tylko czterech kapitanów, którzy postanowili pieszo dojść do Czarnobyla. W pobliżu pałacu kultury zostali zaatakowani przez monolit. 

Podczas rozgrywki wszyscy żołnierze zazwyczaj giną. W niezwykle rzadkich przypadkach mogą przetrwać, a następnie przemieszczać się w kierunku wyjścia ze stadionu. W tym przypadku dwaj z nich zajmują pozycję w pobliżu wyjścia ze stadionu. Jeśli przeżyją więcej niż dwie osoby, wszyscy podążają w kierunku przejścia do elektrowni jądrowej w Czarnobylu, opuszczając lokalizację. W ten sposób dogonią swoich partnerów, biorących udział w Operacji Monolit. Jednak prawdopodobieństwo, że przynajmniej jeden z nich opuści Prypeć jest niezwykle niskie.

  • Jeśli bohater podąży za wojskiem, nie wchodząc im w drogę, dotrą do stadionu, gdzie natychmiast zostaną zabici przez żołnierzy Monolitu, snajperów lub granadierów. Nawet jeśli bohater zabije stalkerów Monolit, to najczęściej żołnierze wpadają w anomalie. Szansa na to, że żołnierze sami zdołają opuścić Prypeć jest ekstremalnie niska.