FANDOM

„Mam robotę do wykonania, ale trzeba to załatwić naprawdę dyskretnie - żadnych świadków, rozumiesz?”
Wujek Jar to członek Wolności występujący w S.T.A.L.K.E.R Czyste Niebo i S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

Przeszłość2 PrzeszłośćEdytuj

Jest on genialnym technikiem specjalizującym się w broni precyzyjnej, takiej jak karabiny snajperskie. Jar jest starszym mężczyzną pracującym w Wolności i mimo swojego wieku jest skory do żartów. Jest ekspertem od Stalkerów i strzelców, którzy nadal działają na rzecz swojej frakcji w Strefie.

Był dobrze znany przez ludzi spoza Wolności za bycie geniuszem technicznym. W związku z tym wielu z nich często żartuje, że może zrobić działo przeciwlotnicze z zardzewiałego AK.

Twierdzi, że kiedy był młodszy "chodził na Syberię i z powrotem".

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

W 2011 roku jest technikiem i mechanikiem frakcji Wolność i przebywa w hangarze, w północno-zachodniej części głównej bazy Wolności w Dolinie Mroku. Jar może naprawić i ulepszyć bronie i zbroję oraz oferuje standardowe zadania, aby przynieść u Pendrive'y z danymi ulepszenia. Specjalizuje się w ulepszaniu karabinów snajperskich.

Jar daje także zadanie, które można wykonać dopiero po godzinie 23:00, które polega na odzyskaniu PDA od jego przyjaciela zabitego przez Pijawki poza bazą. Jar będąc ekspertem od broni snajperskiej może ulepszyć wszystkie rodzaje karabinów snajperskich i specjalizuje się w przekształceniu karabinów, co oznacza, że Jar może zamienić AC 96/2 i TRs 301 na precyzyjne karabiny, ponieważ może umieścić ostatnie ulepszenie dla najwyższej dokładności wszystkich broni, nie może jednak zainstalować ostatniego ulepszenia w celu zwiększenia szybkości strzelania we wszystkich karabinach szturmowych. Jar jest także jednym z niewielu techników, którzy mogą ulepszyć egzoszkielet.

Jar razem z Aszotem prowadzą śmieszne rozmowy przez megafon, które niestety są przerywane przez komendanta Lingowa

ZP Zew PrypeciEdytuj

Jar znajduje się na Stacji Janów. Zleca nam jedną misję, w której Major Diegtiariow musi mu pomóc pozbyć się Najemników, którzy zaszyli się w okolicach Kopaczi opanowanej przez Zombie. Jar i Diegtiariow udają się do punktu obserwacyjnego wtapiając się w Zombie w okolicy. Jara można znaleźć w skrzydle Wolności na Stacji Janów. Daje nam śniadanie turysty podczas pierwszej rozmowy.

Podsłuchał kiedyś grupę Najemników o laboratorium w Prypeci, jednak szybko został wykryty gdy nadepnął na gałąź, ledwo uszedł z życiem. Mówi, że wie, że Najemnicy wysłali oddział który miał go zabić, i nie poprosił o pomoc Wolności aby nie doprowadzić do konfliktu z Najemnikami.

Można go poprosić aby poszedł z nami do Prypeci, ale odmówi twierdząc, że starzeje się.

Mimo wszystko jednak może się pojawić w Prypeci jako technik i medyk po ukończeniu ostatniej misji, ale może on tylko naprawiać - robi to za darmo - i nie może wykonywać ulepszeń.

  • W Czystym Niebie w wersji 1.5.03. pojawiał się błąd, przez który gracz, które odnalazł PDA jego Kumpla, nie mógł oddać Pendrivea z danymi. Błąd został naprawiony w patchu 1.5.05. Błąd występuje również w wersji 1.5.10, jednak występuje bardzo rzadko.
  • Podczas misji w Kopaczi ma bardzo dużą ilość życia, większą nawet od Nibyolbrzyma. Żeby go zabić, potrzeba będzie 5-10 strzałów z Karabinu Gaussa.
  • Jar nie wspomina co się stało z Aszotem w Zewie Prypeci, ale zwraca uwagę na "stare dobre czasy" w swoich zdaniach. Możliwe, że rywalizacja czarnego rynku Aszota wreszcie go prześcignęła.
  • Warto zauważyć, że Jar w Czystym Niebie jest zrzędliwy, a w Zewie Prypeci jest bardziej wesoły.
  • W napisach końcowych z S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci w dziale "specjalne podziękowania" została wymieniona osoba o imieniu Jarosław "Wujek Jar" Aleksandrow. Jest to postać, która była prototypem dla tej postaci, co ciekawe, Aleksendrow jest graczem AirSoft i również jest technikiem.
  • W angielskiej wersji Czystego Nieba głosu użyczył mu Steven Blum, znany z podkładania głosu Spike'a Spiegela z Cowboy i Grunta z Mass Effect. Co ciekawe, głos podkłada także dowódcy Wolności Czechow'owi i handlarzowi Czystego Nieba V. I. Susłow'owi.
  • Jeśli Jar zginie w Kopaczi i tak pojawi się w Janowie.
  • Jeśli gracz zaatakuje jednego z Zombie w Kopaczi, Jar krzyknie "No i po coś to zrobił? Czy on cię dotknął? Za życia to mógł być fajny facet!" i dopiero potem otworzy ogień.
  • W Czystym Niebie mówi po ukraińsku, a w Zewie Prypeci już po rosyjsku jednak z widocznym ukraińskim akcentem. Albo przez rok nauczył się rosyjskiego, albo deweloperzy zapomnieli o tym szczególe, a mianowicie, że jest ukraińcem.
  • Zabicie Wujka Jara przez gracza spowoduje, że gracz co jakiś czas w truchłach wrogów będzie znajdywał Detektory Weles. Powód tego błędu jest nieznany.
  • Nie jest do końca jasne, dlaczego Jar nazywa siebie "wujkiem" i narzeka na kości, ponieważ nie można dać mu więcej niż 40 lat.

Galeria Galeria Edytuj