FANDOM

Wybuchowe pojemniki pojawiają się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo oraz S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Informacje ogóleEdytuj

Pojemniki wypełnione niebezpiecznymi substancjami pojawiają się w wielu rejonach Zony, najczęściej w miejscach, które kiedyś były sektorami produkcyjnymi lub przemysłowymi. Przedmioty te mogą być niebezpieczne, gdyż naruszenie ich struktury może poskutkować eksplozjami, rażącymi cele w promieniu kilkunastu metrów. Tego rodzaju przedmioty mogą zostać przeniesione przez stalkerów, naturalnie nie mogą oni włączać ich do swojego ekwipunku, są na to zbyt duże i ciężkie. Pojemniki tego typu można z powodzeniem wykorzystywać podczas walki, strzelanie w nie powoduje wybuch, co może wydatnie pomóc w trakcie walki z ludźmi lub mutantami. Wybuchowe pojemniki przedstawiają znikomą wartość materialną i nie ma w Zonie chętnych do ich zakupienia.

Rodzaje pojemnikówEdytuj

Można wyróżnić cztery rodzaje pojemników, z którymi protagoniści mogą wejść w jakąkolwiek interakcje.

Porady PoradyEdytuj

  • W S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo w pobliżu młyna pojawiają się żołnierze, a następnie kolejne dwa oddziały, po rozpoczęciu zadania zabicia ludzi Chaleckiego. Na terenie tej lokacji znajduje się kilka wybuchowych beczek. Po zlikwidowaniu pierwszego zespołu, można rozstawić te beczki w taki sposób, aby przy wybuchu zabijały żołnierzy kryjących się w budynkach. To dobry sposób żeby szybko rozprawić się z Wojskowymi na tym terenie.
  • Beczki mogą się przydać podczas polowania na mutanty, jeśli uda się przewidzieć trasę ruchu mutanta. Wówczas na drodze można ustawić któryś z wybuchowych pojemników, by w odpowiednim momencie w niego strzelić. Słabsze mutanty zginą od razu po eksplozji, jeśli znajdą się wystarczająco blisko strefy wybuchu.
  • Czasami NPC mogą próbować kryć się za różnych obiektami, czasami znajdują się przez to blisko pojemników wybuchowych, lub wręcz używają tych pojemników jako osłony. Wówczas pojawia się okazja do zlikwidowania poszczególnych przeciwników.

  • W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla w bazie bandytów w Dolinie Mroku znajduje się pojemnik, podobny do butli z gazem Perin-B3.
  • Istnieją także pojemniki, które wyglądają jak wybuchowe, ale nie powodujących eksplozji. Można założyć, że są puste, być może na skutek wykorzystania przez kogoś ich zawartości.
  • Podczas rozgrywki można zauważyć beczki wystające z ziemi, niektóre pełnią rolę palenisk.
  • W pierwszej części serii bohater można zabijać innych stalkerów powodując eksplozje wybuchowych pojemników, wówczas nie traci on reputacji.
  • Wybuchowe pojemniki wydają się mieć mniejszą moc niż np. granaty czy inne materiały wybuchowe. Techniczne, powinno to zależeć od ich zawartości.
  • W grze poszczególne typy pojemników mają taką samą siłę wybuchu.
  • Pojemniki nie mogą zostać sprzedane, nie są także przedmiotami żadnych zadań.

Galeria GaleriaEdytuj