Wyważony IL 86 jest unikalnym wariantem karabinu szturmowego IL 86, który pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Opis Edytuj

Wyważony IL 86 ma nieco mniejszy odrzut niż standardowy IL 86, a także wyższą niezawodność, jest to spowodowane modyfikacjami, którym ten karabin był poddawany. Jest on mniej więcej przeznaczony dla ludzi, którzy preferują IL 86 jako swoją główną broń. Wyważony IL 86 może służyć jako prowizoryczna broń strzelecka we wczesnych etapach gry, jednak Wintar BC radzi sobie o wiele lepiej od tego karabinu.

Zalety Zalety Edytuj

  • Lepsza celność niż oryginał.
  • Praktycznie niezauważalne sprężenie zwrotne.

Wady Wady Edytuj

  • Niska niezawodność.
  • Spora waga.
  • Niska szybkostrzelność.
  • Średnie obrażenia.
  • Brak możliwości zainstalowania ulepszeń.

Występowanie2 Występowanie Edytuj

Jedyny egzemplarz tego karabinu znajduje się w rękach Stalkera znanego jako Strach, który zwykle znajduje się w Dziczy, w miejscu katastrofy śmigłowca, lub w częstych przypadkach w Magazynach Wojskowych w obozie Samotników. Aby zdobyć tą broń Strach musi zostać zabity podczas swobodnej rozrywki lub podczas wykonywania zadania dla Łukasza.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Nie trzeba zabijać Stracha, aby zdobyć tą broń. Wystarczy podrzucić mu GP 37, a on wówczas wyrzuci ten karabin.
  • Odpowiednik tego karabinu można uzyskać w Czystym Niebie i w Zewie Prypeci dzięki modyfikacjom u techników.
  • To dziwne, że Strach posiada taką słabą broń, nieodpowiednią do warunków lokalizacji, w której się znajduje.
  • W biografii właściciela karabinu zostało wspomniane, że woli radziecką broń, jednak sam Strach używa brytyjskiej broni.