FANDOM

Złodzieje na Wysypisku pojawiają się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Przeszłość2 HistoriaEdytuj

W roku 2012 Bandyci byli dominującą grupą na Wysypisku, co bardzo utrudniało życie neutralnym stalkerom, którzy często padali ofiarami gangów. Ta grupa również działała w tym regionie i próbowała okraść Jurika, a następnie Nanaczonego, co skończyło się dla jej członków śmiercią na miejscu. W późniejszym czasie bandyci nie pojawiali się już w tym miejscu, gdyż inicjatywę przejęli wolni stalkerzy.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Jest to niewielka grupa bandytów na Wysypisku, przebywająca nieopodal przejścia do Kordonu. Główny bohater natrafia na nich przy swojej pierwszej wizycie w tej lokacji, kiedy akurat próbowali oni okraść Jurika. W zależności od decyzji bohatera, mogą oni okraść i zabić Jurika, później już się nie pojawiają. Alternatywnie, bohater może ich zabić i uratować wolnego stalkera, a następnie dołączyć wraz z nim do Biesa na Cmentarzysku Pojazdów.

  • Bandci ci mają ustawioną przynależność do Samotników mimo iż noszą się i zachowują jak bandyci. Jest to jedna ze sztuczek programistów, dzięki temu w łatwy sposób spowodowali, że postacie te nie atakują domyślnie głównego bohatera.
  • To jedni z nielicznych Samotników, którzy noszą skórzane płaszcze.
  • Jeśli główny bohater ominie złodziei i pójdzie do Biesa, to po nadaniu przez niego komunikatu radiowego, zaatakują bohatera oraz samotników na cmentarzysku pojazdów.
  • Samotnicy ci przy ognisku będą opowiadać kawały charakterystyczne dla bandytów.
  • Uratowanie Jurika może być trudne, najlepiej jest się ustawić w taki sposób, aby dwóch bandytów po prawej stronie zabić natychmiast (ustawić się w jednej linii, za drugim bandytą po prawej i zabić jego oraz drugiego z bandytów praktycznie od razu), a później szybko wyeliminować bandytę po lewej stronie.
    • Jeden z rabusiów zawsze będzie miał Vipera-5. To właśnie ten bandyta stwarza największe niebezpieczeństwo dla Jurika.
  • Bardzo rzadko możę się zdarzyć, że Jurik sam wyeliminuje wszystkich bandytów, ale to sytuacja wyjątkowo rzadko spotykana. W takiej sytuacji samotnik i tak podziekuje Naznaczonemu za wsparcie.
  • Ewentualna śmierć Jurika nie ma wpływu na fabułę, ale uratownie go może poprawić reputację bohatera oraz jego miejsce w rankingu.