FANDOM

„Najemnicy powinni zapłacić za zabójstwo każdego mistrza. Im mniej jest mistrzów, tym łatwiej dla najemników.”
— Kabel
Zabij mistrza stalkerów to zadanie pobocze w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

OpisEdytuj

„Nie mamy interesu w tym, żeby do Zony zawitały chodzące pancerniki - uzbrojeni po zęby stalkerzy w egzoszkieletach. Praca stanie się przez to niebezpieczniejsza i cięższa. Im jest ich mniej, tym lepiej dla nas. Zabij któregoś, a otrzymasz nagrodę.”
— Kabel

Zadanie koncentruje się na likwidacji stalkera, za którego głowę wyznaczono nagrodę. Z reguły tacy stalkerzy podpadli czymś zleceniodawcą i ci wynajmowali zabójców, by ci rozwiązali problem. Misja ta charakteryzuje się względnie łatwym poziomem trudności oraz niewielką zapłatą.

Sposób wykonaniaEdytuj

Zadanie to zlecają handlarze, polega ono na odnalezieniu w Zonie wskazanego stalkera, o ksywie Majster o randze mistrza i zabiciu go. Mistrzowie są trudnymi przeciwnikami, korzystają z wyrafinowanego uzbrojenia oraz egzoszkieletów, najczęściej również nie są sami. Zadanie zostaje wykonane natychmiast po śmierci stalkera.

Porady PoradyEdytuj

  • Żeby nie było konieczności wplątania się w walkę z całą grupą samotników, warto zabić swój cel za pomoca broni snajperskiej.
    • Zabicie całej grupy samotników może znacząco pogorszyć reputację w Zonie. 
  • Po zabiciu samotnika jego grupa będzie wrogo nastawiona, z czasem jednak się to zmieni, warto więc odczekać kilka dni przed powrotem w miejsce, gdzie przebywał mistrz stalkerów.
  • Mistrzowie stalkerów zawsze pojawiają się w egzoszkieletach, to kombinezon przypisany do tej rangi. 

  • Bardzo rzadko może się zdarzyć, że stalker, na którego wydano wyrok sam zginie z rąk mutantów lub innych stalkerów, wówczas zadanie zostaje wykonane i można odebrać nagrodę.
  • Zabicie stalkera ma wpływ na reputację w Zonie.
  • Jeśli mistrz zostanie zaatakowany, to koledzy z jego grupy pomogą mu w walce.
  • Zadanie to nie ma żadnego wpływu na przebieg fabuły, jest ono opcjonalne.