FANDOM

Zakład Utylizacji Odpadów zlokalizowany jest w Zatonie, pojawia się wyłącznie w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość2 Historia Edytuj

Przed ewakuacją całego regionu przez wypadek w 1986 roku, w Zakładzie Utylizacji Odpadów pracowali inżynierowie i wykwalifikowany personel, wszyscy byli mieszkańcami miasta lub jego okolic. Po katastrofie miejsce pozostawało opuszczone, wraz z całym sprzętem oraz dokumentacją jaka tam pozostała. Po powstaniu Zony i otwarciu drogi do Centrum, Zakład został zajęty przez najemnych żołnierzy, którzy wykonują polecenia zlecane z zewnątrz. Nie jest jasne czemu akurat tę lokację zajęli najemnicy, nie ma jednak wątpliwości, że była to mądra decyzja. Zakad znajduje się na uboczu, zapewnia doskonałą osłonę przed przeciwnikami i emisjami, przy odpowiednim zachowaniu można długo ukrywać swoją obecność.

Opis Edytuj

Ośrodek zajmowany jest przez niewielką lecz dobrze zorganizowaną grupę Najemników, pod dowództwem Pręgi oraz Haka. Obu można rozpoznać po Egzoszkieletach, w które są wyposażeni. Najemnicy nie lubią gości ani świadków swojej działalności więc likwidują każdego Stalkera jaki zbliży się do ich siedziby. Zawsze jednak najpierw ostrzegają oni intruzów zanim podejmą działania ofensywne. Grupa składa się także z kilku zwykłych żołnierzy, którzy patrolują cały teren Zakładu. Budynek może służyć jako schronienie przed emisjami, z uwagi na swoją potężną konstrukcję.

Powiązane zadaniaEdytuj

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Jeśli bohater dostanie ostrzeżenie gra sama dokonuje autozapisu stanu gry.
  • PDA dowódców Najemników dowodzą, że czekają oni na dostawę broni.
  • W stacji radiowej, w pobliżu laptopa najemników, można opuścić antenę.
  • Po zabiciu Najemników, do zakładu będą przybywać Bandyci oraz Samotnicy, co ciekawe pojawią się oni nawet jeśli nie wszyscy najemnicy zginą. W konsekwencji będzie dochodzić do walk. To niedopracowanie.
  • Hak oraz Pręga czały czas stoją na balkonach, nawet podczas emisji, które nie wyrządzają im żadnej krzywdy. 

GaleriaEdytuj