S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement
„Trzech dupków martwych, cyk i już! Zjawiłeś się w samą porę - nie zdemaskowałeś nas i włos ci z głowy nie spadł. Przy okazji - myślę, że nikt nie musi o tym wiedzieć, hm?”
— Zastępca Czachy

Zastępca Czachy to postać pojawiająca się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Przeszłość2.png Przeszłość[]

Stalker ten w roku 2012 działał na terenie Magazynów Wojskowych będąc członkiem oddziału Czachy. Oddział organizował zasadzki na bojowników z Wolności, a także planował atak na bazę frakcji. W trakcie swojego pobytu w Zonie zdołał on uzyskać rangę eksperta, w rankingu znajdował się stale w pierwszej 20-tce najlepszych stalkerów. 

Charakterystyka.png Charakterystyka[]

Jest to członek Powinności w randze eksperta, uzbrojony w Tunder S14 oraz egzoszkielet. W oddziale Czachy pełni rolę zastępcy dowódcy, to jeden z najbardziej doświadczonych stalkerów Powinności. Po raz pierwszy bohater napotyka tego stalkera kiedy przechodzi do Magazynów Wojskowych, podczas urządzania przez Czachę i jego ludzi zasadzki na patrol Wolności. Chowa się on między starą ciężarówką ZiŁ-130 a autobusem KAwZ-685. Kiedy protagonista zbliża się do niego, ten wskazuje palcem aby bohater nie zdradził jego pozycji. On i kilku innych członków Powinności strzela do patrolu Wolności i zabija przeciwników na miejscu. Kiedy wszystko się skończy, podchodzi do Naznaczonego i pyta, czy będzie mówił o tym, co się stało. Jeśli odpowiedź będzie negatywna, wówczas zastępca będzie groził bronią bohaterowi, przy kolejnej negatywnej odpowiedzi wraz z całym oddziałem zaatakuje protagonistę.

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • Jeśli Czacha zginie, wówczas to ten stalker będzie mógł poprowadzić atak na bazę Wolności.
  • Najprawdopodobniej jego znak wywoławczy to "drugi".
  • Jeśli gracz porozmawia z nim podczas zasadzki, wtedy patrol Wolności zauważy zasadzkę i otworzy ogień. W każdym razie nawet bez interwencji gracza, zwycięstwo Powinności jest bezwarunkowe.
Advertisement