Zdobycie artefaktu to jeden z trybów gry w grze sieciowej S.T.A.L.K.E.R..

Informacje ogólneEdytuj

W tym trybie każdy z graczy dołącza do drużyny i rozpoczyna walkę przeciwko wrogiemu zespołowi w celu zdobycia artefaktu. Do dyspozycji graczy są drużyny Wolnosci oraz Najemników. Ten tryb jest nieco bardziej skomplikowany niż Polowanie na artefakt, ponieważ trzeba zabrać artefakt z bazy wroga i dostarczyć artefakt do własnej bazy. Drużyny wyróżniają się dostępną bronią (Wolność - Układ Warszawski, Najemnicy - NATO). Na początku gry każdy gracz otrzymuje 450RU, można kupić sprzęt przed rozpoczęciem. Rozgrywka odbywa się w rundach , na koniec rundy wszyscy gracze są przenoszeni do bazy, przywrócone zostaje ich zdrowie oraz odbierają pieniądze jeśli uda im się wygrać.

Zdobywanie pieniędzyEdytuj

Pieniądze można zdobywać na kilka sposobów, niezależnie od metody podstawowym czynnikiem, które decyduje o ilości środków finansowych jest skuteczność, im więcej uda się zabić przeciwników, tym więcej pieniędzy można otrzymać.

  • Zabijanie przeciwników (300RU za każdego)
    • Zabijanie strzałem w głowę (dodatkowe 50RU za każde zabójstwo)
  • Zabieranie przedmiotów z ekwipunków przeciwników (100RU). (Ta nagroda działa, jeśli "Bonus dla urządzeń PDA" jest włączony w ustawieniach serwera.)
  • Dostarczenie artefaktu do bazy swojego zespołu.

Dostępne osiągnięciaEdytuj

CherubinEdytuj

Cherubin
„Jesteś aniołem stróżem jednego ze swoich przyjaciół. Dwa razy udało ci się ocalić go przed atakiem, podczas gdy niósł artefakt.”
— Cherubin

Obrońca honoruEdytuj

Obrońca honoru
„Udało ci się ocalić honor swój i swojej drużyny poprzez zdobycie kilku punktów.”
— Obrońca honoru

Intuicja stalkeraEdytuj

Intuicja stalkera
„Naprawdę wiesz, gdzie pojawi się następny artefakt? Udało ci się go podnieść w ciągu kilku sekund od pojawienia się.”
— Intuicja stalkera

Cholerny szczęściarzEdytuj

Cholerny szczęściarz
„Ale fart! Udało ci się zabić wroga ostatnim nabojem w magazynku! Za to w jego przypadku trudno mówić o farcie...”
— Cholerny szczęściarz

BlitzkriegEdytuj

Blitzkrieg
„Twój śmiały plan natychmiastowego zdobycia artefaktu zakończył się sukcesem, dzięki czemu twoja drużyna zdobyła punkt w ciągu trzech minut od rozpoczęcia gry.”
— Blitzkrieg

Pobieda!Edytuj

Pobieda!
„Nie pozostawiliście przeciwnikom nawet cienia nadziei, zwyciężając zanim zdołali oni zdobyć choć jeden artefakt. To dla nich prawdziwa lekcja pracy zespołowej!”
— Pobieda!

Wszechstronne uzdolnieniaEdytuj

Wszechstronne uzdolnienia
„Udało ci się uzyskać najlepszy wynik w każdej dziedzinie, eliminując najwięcej wrogów i zdobywając najwięcej artefaktów przy najmniejszej liczbie śmierci. Tak trzymaj!”
— Wszechstronne uzdolnienia

Porady PoradyEdytuj

  • Używanie granatów dymnych jest bardzo pomocne podczas walki, można w ten sposób zmylić przeciwnika lub osłonić swoich towarzyszy.
  • W przypadku zdobycia artefaktu przez przeciwników dobrze jest za wczasu udać się w kierunku ich bazy, prędzej czy później osoba, która posiada artefakt, będzie musiała tam dotrzeć.