FANDOM

Зона
Карта Зоны
Мапа Зони
Назва Зона

Зона відчуження
Чорнобильська зона відчуження
ЧЗО

Зустрічається в…

У всій серії

Ключові об'єкти

ЧАЕС
Прип'ять

Увага! Ви знаходитеся поруч із периметром Зони екологічного лиха, що охороняється. Незаконний перетин периметра тягне за собою кримінальну відповідальність.
— Попереджувальне повідомлення військових з блокпосту.

Зона — частина території Чорнобильської зони відчудження з підвищенною аномальною активністю. За своїми властивостями подібна на живий організм. Вона охоплена кордоном, що охороняється, а на небагатьох дорогах в Зону встановлено військові блокпости. Прохід громадян категарично заборонено, всі, хто порушив заборону, затримуються, а при спробі опіру — знищуються. Це не завадило шукачам наживи та шибайголовам — сталкерам протягом кількох років заселити та освоїти Зону.

ХронологіяРедагувати

1986-2006 рокиРедагувати

26 квітня 1986 року в 1:24 трапилася аварія — на 4-му енергоблоці ЧАЕС стався вибух реактору. Його потужність була настільки великою, що будівля енергоблоку зруйнувалося і велика кількість радіоактивних матеріалів було викинуто до атмосфери. Радіоактивний пил розлетівся по території СРСР, країнах Європи, та навіть досяг берегів Америки. В радіусі 30 кілометрів від станції було проведено тотальну евакуацію і засновано зону відчуження, що була відокремлена від решти світу охороняємим кордоном.

Але інші енергоблоки ЧАЕС продовжували працювати, що стало однією з причин заснування лабораторій з індексом "Х" (ікс). Група вчених вивчала гіпотезу щодо ноосфери — інформаційної оболонки Землі. Ними був створений генератор випромінювання Кайманова, джерело псі-випромінювання. З його допомогою був проведений експеримент по впливу на об'єкт, що знаходився в іншій частині земної кулі. Сигнал було отримано із спотворенням, ніби то його хтось "підправив". Після цього, теорія щодо розумності ноосфери стала розглядуватися серйозно.

Побічним результатом досліджень стало відкриття можливості деяких тварин генерувати направлене псі-випромінювання. В лабораторії Х-16 було створено біологічний випромінювач (гігантський мозок). Проводилося опромінення біологічних зразків інформаційним полем різної потужності з наступними мутаціями. У випробувальних цехах проводились розробки нових видів озброєння, в тому числі — "Виробу №62", більш відомого як Гаус-гармата. Після проведених дослідів, головною ціллю роботи стало встановлення контролю над ноосферою. З'явився проект "У-Свідомлення", його учасники об'єднались у спільну мережу, створив колективний розум. Неподалік ЧАЕС було створено Генератори — спеціальні споруди для спроби встановлення контролю над ноосферою.

12 квітня 2006 рокуРедагувати

В 14:33 експеримент вийшов з-під контролю — стався прорив ноосфери в наш світ. Зона відчуження освітлилася нестерпним світлом, на декілька секунд настала повна тиша і було видно, як у небі випаровуються хмари. Потім прийшов страшний гуркіт, здригнулася земля. Більшість військових, що охороняли периметр, миттєво загинули. Енергія ноосфери полилась у світ, змінюючи фізичні закони. Вже через день Зону охопили урядові війська, але рятувальні операції не звершувалися через високу аномальну активність. Через деякий час розміри Зони стрибкоподібно збільшились на декілька кілометрів, поглинувши військові частини. Пізніше це стало повторюватися постійно — такі явища назвали Викидами.

2007-2008 рокиРедагувати

Зона продовжує збільшуватись. Причину катастрофи так і не встановлено. Рідкісні наукові експедиції закінчуються невдало, деякі, хто вижив, розповідають про тварин-мутантів, що мають дивовижні здатності.

2009 рікРедагувати

На території Зони знаходиться від сотні до трьох сотень неврахованих осіб. Ці люди називають себе сталкерами та займаються, загалом, пошуком артефактів - аномальних утворень, за які можна отримати солідні гроші. Багато сталкерів починають об'єднуватись в групи, створюючи основу для сталкерських кланів.

2010 рікРедагувати

Услід за сталкерами-одинаками у Зону приходять вчені. Організуються експедиції, з'являються мобільні лабораторії всередині периметру. Не вважаючи на військовий контроль, сталкерство набуває все більшого розмаху. Ряди сталкерів поповнюються тими, хто вхиляється від закону, а також представниками кримінального світу та колишніми військовими. Центр Зони все ще є недосягаємою ціллю, адже проходу перешкоджає «Випалювач мозку» - невідома установка, потрапивши під яку сталкер або гине, або стає зомбі. Багато хто мріє всеж-таки дістатися Центру, адже серед сталкерів ходять легенди про «Клондайк артефактів» та «Виконувач бажаннь» - невідомий кристал, через який, за чутками, і з'явилася Зона.

2011 рікРедагувати

Події «Чистого Неба».

2012 рікРедагувати

Події «Тіні Чорнобиля» і «Поклику Прип'яті».